b ...:::craftológia:::...: Csináld magad körömlakk / DIY nail polish

5/12/2012

Csináld magad körömlakk / DIY nail polish

Nem lettem bjútiblogger, de annyira feldobott ez a csináld magad dolog, hogy hát mégis írok erről laikus szemszögből. 
Szóval van ez a frankenpolish jelenség, nyilván már évek óta, ami lényegében annyit jelent, hogy körömlakkok keverésével (olyan, mint a temperával történő színkeverés, csak macerásabb - legalábbis nekem az volt mindenféle hiperszuper eszköz nélkül) új árnyalatokat készítünk, amiket valószínűleg nem lehet kapni, mert hát az arányokat egyénileg döntjük el.



So I've decided to create my own nail polish in a mint colour which I could not find in stores here. There is this frankenpolish phenomenon in beauty blogger circles, there is a quite helpful website about this thing, hows and whats, tips etc. I had no special tools for this DIY project, but I definitely wanted to try this polish-mixing. 

Írtam, hogy meg szeretném lepni magam egy menta színű lakkal (merthogy kitanultam meg kiírtam a belem ebben a félévben, és 450 forintos lakk az ösztöndíjamból simán belefér a büdzsébe), de aztán nézegettem róluk mintákat, és valahogy a kettő közül egyik se olyan, amire úgy azt mondtam volna, hogy "na ez kell!" Aztán rábukkantam, hogy nemcsak a magyar leányok, hanem millió külföldi blogger is már úgy keveri a saját lakkjait. És hát gondoltam egy nagyot, hogy ha ennyi embernek megy, nekem miért ne menne? 
És hát sikerült, bár elég lassan mosódik össze a két szín, de erre már azt mondtam, hogy "na hát pont ez kell!" Amit viszont kapásból leszögeztem magamnak, hogy ilyet legközelebb csak nyáron csinálok kinn a teraszon, mert a mini fürdőszobában kábulatba ejtő szag terjeng.

Lényeg a lényeg: a spórolás. Már így is rengeteg lakkom van, amit nem használok (mint például a fehér meg a zöld, amiket a színkeveréshez használtam, a fehér meg is szűnt létezni, mert a maradékához öntöttem zöldet, szóval kétféle új lakkom is lett), és nem is használnék el a büdös életben sose, így ez a frankenpolishing kapóra jött. Így legalább nem vettem meg fölöslegesen egy olyan lakkot, ami bár tetszik, de mégse ilyen lovat akarok, hanem megcsináltam saját kezűleg (saját kezűen?), és megszabadultam a fehértől, amit kb. kétszer használtam, mióta megvettem. 

First, I started searching for cheap polishes (essence brand) in mint colour but the two I have found were only close to the shade I imagined, and I was not willing to spend money on any of them, even though they are really cheap, and totally work for me (most of the time these essence polishes last almost for five days on my nails). So I made my own mint polish, but the next time I'll do this frankenpolish thing will be in the summer at home, where I can sit on the terrace and won't suffocate from the smells. Well, my main inspiration came from the idea that I must save money, since I already have tons of polishes that I rarely or never use. This was the case with my white polish, I used it once I think, and another time, when my friend made me a french manicure and she used it as a tip painter. So this became the base of my new polish.

Ezt a fehér lakkot használtam (68 perfectly true árnyalat), ami sajnos már nem kapható, mert a teljes multi dimension részleget offolta az essence. Unfortunatelly, this polish is no longer available, it is no 68 perfectly true. (forrás/source)
And this was the green one (which is also unavailable now) that I used to create the mint shade:

Ez az 10 in the jungle árnyalat, szintén nem kapható már. It is no 10 in the jungle. (forrás/source)

A folyamat egyszerű volt:
1) Kiselejteztem egy beszáradt lakkot: volt egy üres körömlakklemosós üvegem, abba fejjel lefelé beletettem a lakkot, hagytam kifolydogálni, majd acetonos körömlakklemosót öntöttem az üvegbe, visszacsavartam a kupakját, és csapattam a mixerkedést, mint Tom Cruise a Koktélban (mindez a tükör előtt eléggé vicces, plusz az aceton szaga eléggé "megviselt" :D ).  
2) Aztán még hagytam pár percig nyugton az üveget, majd kiöntöttem belőle a lemosót, aztán kitettem a nyitott ablakba, hogy egy kicsit szellőzzön és elillanjon a lemosó. Úgy kb. 40 perc múlva összegyűlt a maradék lemosó az üveg alján, azt fülpucolóval kitöröltem, és aztán jöhetett a kínszenvedés.
3) Átöntöttem a tiszta üvegbe a fehér lakk nagy részét, majd fokozatosan adagoltam hozzá a zöldet, mixerkedtem, megint egy kis zöld stb. Aztán amikor már megfelelő volt a szín, rázogattam még ezerrel, hogy jobban elkeveredjen a két szín (megfelelő felszerelés hiányában valódi bármixeres mozdulatokat sajátíthatunk el). Az öntögetést/színkeverést egy Sparos szórólapon csináltam a mosógép tetején, hogy elkerüljem a "baleseteket" (mert hogy néha félrementek a dolgok, reszketős típus vagyok, így ismerem a saját korlátaimat).

I guess, the process is quite easy for anyone. A clean nail polish bottle, nail polish remover (with acetone), and some cocktail shaker skills are needed. You can google the rest, there are probably lots of tutorials around the world wide web. I did not try the polish out yet, but there will be a post update soon about how it looks like on my nails. DIY project finished, scroll down for pics about the mint polish (its shade kind of resembles that of the typical green apple ice cream).

Ez volt a do-it-yourself (DIY) projektem, a lakk másnapra tökéletesen használható lett. Képeket csak a lakkról csináltam, élesben még nem használtam.

árnyékban / in the shade

természetes fényben / in natural light
(látszik, hogy nem lett tele a 8 ml-es üveg)

vakuval / with flash
(még a ragasztót le kellene mosni az üvegről, de ez már csak részletkérdés :D )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése