b ...:::craftológia:::...: Tegnap esti kártyavetés eredménye

8/17/2011

Tegnap esti kártyavetés eredménye

Igazából mindenre számítottam, csak arra nem, hogy ennyire betalál az, amit a lapok "üzennek" - hogy ennyire igaz lesz, amit mutatnak számomra. Biztos sikerült jól koncentrálnom.
A képen látható ábra alapján a tízlapos vetést választottam, ez egy ilyen érdekes dolog, mert ez a kelta kereszt vetési módszer, de valami módosított lehet, mert amiket a neten találtam, ott a sorrend egy kicsit más (és végülis húzhattam volna csak egy lapot is akár, vagy más módon is lehet kártyát vetni, de ez talán a legérthetőbb és legátláthatóbb számomra). Szepes Mária könyvét hívtam segítségül az értelmezésben, de most egy weboldalon talált kártyaelemzést is használni fogok, mivel Marika néni könyve elég sok olyan kifejezésről, névről és állapotról ír, amiket csak nagyjából tudok megtippelni, hogy mire utalnak. Szóval valószínűleg ez egy hosszabb poszt lesz, mint a játékelméletes, és annál sokkal személyesebb is. Közben tegnap gondolkodtam azon is kártyavetés előtt, hogy kéne vennem egy teljes paklit (78 laposat), de a vetés után rájöttem, hogy ezzel a paklimmal, ami a könyvhöz volt, igen jóban vagyok, meg szimpatikus is, úgyhogy nem veszek másikat.
Akkor kezdeném is az elemzést szépen sorban, ahogy jöttek a lapok, és mindegyiknél elmélázok egy kicsit.

1. LAP: ez jelképezi a jelenlegi helyzetemet/állapotomat, tehát gyakorlatilag engem, ahogy éppen most tengetem életemet. Nos hát ezt "dobta" a pakli - a REMETE (mily meglepő...).
Nos, ez egy kettős állapot: visszahúzódás és magamba fordulás annak érdekében, hogy önmagamra leljek, hogy új tapasztalatokra tegyek szert önmagammal kapcsolatban, hogy megtaláljam azt a bizonyos belső nyugalmat; ám ezáltal úgymond korlátolttá és elszigeteltté válok, kizárom a külvilágot az életemből. Sötétben tapogatózva válaszokat keresek a kínzó kérdéseimre, megoldást a befejezetlen ügyeimre, de csak saját magamra hagyatkozhatok, mert a környezetem nem segíthet a problémáimon. Ezt az állapotot azonban tanulni is kell: ha nem tudok igazán egyedül lenni, ha nem tudom kizárni életemből a sivár hangokat és zajokat, sosem tudom meg, milyen az igazi csendesség hangja, és nem leszek képes igazi együttlétre sem.
2. LAP: ez az engem érintő közvetlen befolyásokra, hatásokra és akadályokra utal - a VÉGÍTÉLET.
Ez egy tipikus nem-kell-megijedni-tőle lap, mert nem büntetést vagy kárhozatot jelent, hanem az elnyomott, fogva tartott dolgok felszabadulását jelenti. Javulást, fejlődést, előrelépést hordoz magában, valamint lehetőségeink felismerését. Régi emlékek, mulasztások, hibák arra sürgetnek, hogy megoldjam, elfogadjam, illetve feldolgozzam őket. A stagnáló mozdulatlanságom, a múltban élő gondolataim mazochizmust és önsajnálatot gerjesztenek bennem, s ha nem szabadítom fel erőimet, ha nem engedem, hogy minden titok és probléma a felszínre kerüljön, ilyen állapotban is maradok. Márpedig a problémák megértek és felszínre készülnek törni. Ennek a nagy változásnak azonban nem maradhatok passzív résztvevője, engednem kell, hogy minden kiderüljön - hogy ezzel együtt lelkem is felszabaduljon.
3. LAP: ez jelképezi végső céljaimat, a sorsomat, hogy mit tudok elérni a fennálló körülmények alapján - az IGAZSÁG(SZOLGÁLTATÁS).
Ha régi hibáimból tanulok, ha túllépek az engem ért sérelmeken és megpróbáltatásokon, ha megszabadulok a sötét szorongásaimtól, és ha ezt a lelki felszabadulást gyógyító fénnyé és alkotóerővé formálom, megtalálom az egyensúlyt, a harmóniát önmagammal és másokkal is. Véget kell vetni a nosztalgiázásnak, a múlton való rágódásnak, mert a megmérettetésben csak akkor lehetek sikeres, ha képes leszek félelmek nélkül a előre tekinteni. Meg kell harcolnom a harcaimat, s ha belül elérem az egyensúlyt, akkor az erőm is meglesz az akadályok leküzdéséhez.
4. LAP: a távoli múltban létező szélesebb körű eseményeket és alapvető hatásokra utal, amelyek a mostani állapotokhoz vezettek - a HALÁL.
Átalakulás, nagy változás, kudarc, veszteség, betegség - mind megvolt. Velem és környezetemben élőkkel is. Reménytelen bánatba, ragaszkodásba és félelembe süllyedtem, és ez mind együtt kényszerzubbonyként akadályozott abban, hogy felismerjem az életet. Mert a halál nem A vég, csak a réginek az új változata: mert semmi sem veszik el, csak a forma változik.
5. LAP: távoli múltban történt, ám a jelenlegi állapotra is erős hatással lévő dolgokra utal, de legfőképpen a közelmúlt eseményeire, melyek nemrég történtek vagy most történnek - az ÖRDÖG.
Alárendeltség, megalázkodás, bukás, sikertelenség, önpusztítás - hát ez is mind megvolt/van. Folyamatos csalódások értek, a kétkedés volt a kenyerem: még ma is sokszor bizonytalan vagyok önmagammal kapcsolatban. Meghasonlott lényem legmélyén folyamatosan önmagammal harcolok és vitatkozok. Minden démon, ami a hétköznapokban kísért és félelmet generál bennem, csak a saját képzeletem szüleménye: én teremtettem őket a kétségeim miatt. Leláncoltam magam.
6. LAP: a közeljövőben feltűnő befolyásokat jelképezi, amelyek még nem fejtették ki hatásukat - a SZERETŐK.
A döntés kártyája: próbatétel vár rám, ami nem feltétlenül kapcsolatos a szerelemmel. Bár ha a mostani helyzetet veszem figyelembe, akkor lehet, hogy a szerelmemmel kapcsolatos, és mivel a kérdésem is ezzel kapcsolatos, így az utóbbi helyzet áll fenn. Ebben az értelemben arra utal a kártya, hogy harmónia és bizalom közeleg, a viszontagságok elsimulnak. Gondolom csak akkor, ha az előzőekben leírtak is megvalósulnak.
7. LAP: ez a lap megkísérel engem megfelelő perspektívába helyezni, a jelenlegi helyzetemben ábrázol az összes körülménnyel együtt - a NAP.
Az ellentétek egyesítése és a sötétség legyőzése szükséges az élet napos oldalának eléréséhez, a tudat megvilágosodásához. Szerepem nehéz, és csak akkor teljesíthetem, ha hagyom lényemet teljesen kibontakozni.
8. LAP: ez a másokra gyakorolt hatásomat mutatja, valamint feltárja azokat a tényezőket, amelyek olyan személyekkel kapcsolatban állnak fenn, akik hatással lehetnek rám - a DIADALSZEKÉR.
Ezt a legnehezebb értelmezni. Kritikus szemek kereszttüzébe kerültem, és álltam is mindig, mindenki ítélkezett fölöttem. Próbálok mindenkinek megfelelni, de sokszor nem tudom összeegyeztetni a viselkedésemet és a döntéseimet mindenkivel, ezért belül mindig őrlődök a siker és a kudarc állapota között.
9. LAP: belső érzelmeimre, titkos vágyaimra, reményeimre, illetve félelmeimre és aggodalmaimra utal - a VILÁG(MINDENSÉG).
Meg akarom találni a mértéket, jó döntéseket akarok hozni, megtalálom önmagam, harmóniára lelek, bizonyosságot és sikert nyerek. A boldog vég, hát mindenki erre vágyik, nem? Meg a végcő célok elérésére.
10. LAP: a végeredmény, mely a többi lap által képviselt hatások és állapotok működése révén jön létre, ha mindezek változatlanok maradnak - a CSILLAG.
Erőfeszítéseim elnyerik a jutalmukat. Folyamatosan helyt kell állnom, figyelmesnek kell lennem, hogy alkalmazkodni tudjak az változás új ritmusához. De mindez a viszályára is fordulhat.

Hát köszi, a végeredmény is olyan kételyekkel teli, mint amilyen én vagyok most.

(Élvezet volt ezt végigírni, tartott vagy 3 órán keresztül szünetekkel együtt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése