b ...:::craftológia:::...: Nem vagyok szőke, de kis herceg még lehetek! :D

10/21/2008

Nem vagyok szőke, de kis herceg még lehetek! :D

Antoine de Saint-Exupéri - A kis herceg (részlet)

"A kis herceg elment újra megnézni a rózsákat.
- De hiszen ti nem is hasonlítotok az én rózsámhoz! - mondta nekik. - Ti még nem sokat értek, rózsák! Benneteket még senki sem szelídített meg, és ti sem szelídítettetek meg senkit. Olyanok vagytok, mint az én rókám volt. Százezer hasonló róka van. De én barátommá tettem, s most egyetlen az egész világon.
És a rózsák roppant zavarban voltak.
- Szépek vagytok, de üresek - mondotta még nekik. - Értetek nem halhat meg az ember. Az én rózsámról is azt hihetné a közönséges járókelő, hogy hasonlít hozzátok. De ő egymagában fontosabb, mint ti valamennyien, mert én megöntöztem. Mert üvegburát borítottam rá. Mert szélvédővel óvtam. Mert elpusztítottam a hernyóit (kivéve azt a kettőt-hármat, a pillangók miatt). Mert hallottam panaszkodni vagy dicsekedni, sőt olykor egy szót se szólni. Mert... az én rózsám.
És visszament a rókához.
- Isten veled! - mondta.
- Isten veled! - mondta a róka. - Íme, a titkom. Egyszerű: az ember csak a szívével lát jól. A lényeges a szemnek láthatatlan.
- A lényeges a szemnek láthatatlan - ismételte a kis herceg, hogy visszaemlékezzék rá.
- Az az idő, amit reá vesztegettél, teszi oly fontossá rózsádat.
- Az az idő, amit a rózsámra vesztegettem... - mondotta a kis herceg, hogy visszaemlékezzék rá.
- Az emberek elfeledték ezt az igazságot - mondotta a róka. - De neked nem szabad elfeledned. Mindörökre felelőssé válsz azért, amit megszelídítettél. Felelős vagy a rózsádért...
- Felelős vagyok a rózsámért... - ismételte a kis herceg, hogy visszaemlékezzék rá."

1 megjegyzés:

  1. Öööö, ezt ki mondta? Mármint, hogy kisherceg még lehet?
    Magyarul sehol nem találom meg a filmet, csak jútyúbon van fent különböző nyelveken. Az említett rész, amit idéztél:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZalwjqNHG2A
    (7'17"-től)

    De ennek az embernek fent van az egész film... Meg van egy színházi változat is a youtube-on.
    Ja és az igazi kisherceg: Pole.
    Üdv.: Chuby

    VálaszTörlés